diumenge, 6 de gener del 2013

USOS EDUCATIUS DELS BLOCS. RECURSOS, ORIENTACIONS I EXPERIÈNCIES PER A DOCENTS (GTIC)

En aquesta entrada vull deixar constància de la primera lectura que se'ns va proposar a principi de Semestre. La meta era llegir-lo i extreure'n els apunts més importants individualment.

Al ser un llibre dotat de molta informació necessària per conèixer més el món dels Blocs, només us escriuré els quatre conceptes que més m'han cridat l'atenció o els més necessaris.

Conceptes destacats

Bloc: lloc web compost per entrades organitzades per mitjà de cronologia inversa, actualització i estil personal i informal.

RSS: és la nova forma d'accedir a la informació. Consisteix en què, una vegada seleccionades les fonts d'informació d'interès, aquestes enviïn avisos d'actualitzacions a l'usuari, sense que aquest hagi d'anar buscant si hi ha novetats en alguna d'elles. 

Blogosfera: és un organisme viu, una xarxa biològica que com a tal no té ni tindrà límits. Està composta per comunicats que cada vegada seran més diversos. Els blocs creen comunitats que reforcen el sentit democràtic de la societat civil, si bé els Blocaires defensen la seva individualitat i no se sotmeten a jerarquies, només reconeixen el mèrit de qui, des del seu punt de vista, fa les coses de manera adequada.

Etiquetes i categories: elements que faciliten l'organització i identificació dels continguts. És una manera d'organitzar la informació.







Reflexió personal sobre la lectura

Amb la lectura d'aquest llibre ens hem endinsat del tot dins del món dels Blocs, dotant-nos de la informació necessària per poder dur a terme el nostre. No només això, sinó que almenys a mi, m'ha obert més portes dins del món de la informàtica, ja que m'ha traspassat coneixements que no havia adquirit en tots aquests anys que he estat treballant amb ordinadors de forma on-line. Crec que ens ha fet molt de bé llegir-lo i sobretot, extreure'n uns bons apunts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada