Les quatre metàfores: noves maneres d'aprendre
La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
Es fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge dut a terme per l'estudiant.
L'interès d'aquesta utilització tutorial de l'ordinador es troba en la capacitat que té la màquina per reproduir certs aspectes de la relació entre alumne i professor.
Exemple: JClic
La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
Aquesta és un punt de vista de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne, és ell qui té el control sobre la màquina.
Amb el programa Scratch, els nens han d'ensenyar a un gat a fer les accions que ells vulguin.
Exemple: Scratch
La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
Els simuladors són l'evolució dels sistemes tutorials, que permeten un aprenentatge per descoberta. Són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. El grau de llibertat de l'usuari és limitat. Reflexionen i treuen conclusions.
Amb la Doctora xinxeta s'ensenya als nens els passos per aconseguir el correcte creixement d'una planta.
Exemple: Doctora xinxeta
La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
Cada dia fem ús de l'ordinador com una eina de treball, fins i tot a l'escola. Les activitats que es proposen haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions. Treballant des de petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i utilitzar eines de suport a la comunicació.
Exemple: Word
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada