dissabte, 5 de gener del 2013

LA LLENGUA DEL DISCURS EXPOSITIU (COED)

La llengua que hauriem d'utilitzar durant un discurs expositius ha de ser de la següent manera:
  • Neutra - no enviar missatges subliminals
  • Precisa - anar al gra 
  • Accessible - entès per tothom
  • No ha d'estar influïda per la prosa escrita o tècnica
  • Cal oferir definicions dels temes més especialitzats o abstractes
No només això, sinó que també són necessaris...
  • Connectors lògics que cohesionin el discurs: perquè, per tant, en canvi, no obstant això...
  • Marcadors textuals: en primer lloc, d'una banda, finalment, en resum...
Finalment dir que és molt important que el missatge del discurs s'ha d'anar repetint, per tal de que quedi molt clar a tots els oients i s'ha de marcar molt la diferencia entre l'introducció i la conclusió. 

Reflexió personal

Aquest esquema, encara que sigui breu, és de gran utilitat a la hora de preparar un discurs expositiu. En el meu cas, moltes vegades em falta ser precisa, potser és perquè tinc la sensació que quan estic fent un discurs el temps es passa molt ràpid i tinc la sensació que casi no he dit res o que no he parlat lo suficient. Per això és important informar-te, de diferents punts de vista, de com dur a terme un discurs expositiu amb condicions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada